Θέμα 5 – Α΄Λυκείου 2014-2015

Τίτλος ?Τα μαθηματικά ?στο ρυθμό της μουσικής.?
Κατηγορία Τέχνη και πολιτισμός
Χρονική περίοδος υλοποίησης Σχολικό Έτος 2014-2015

Ομάδες Εργασίας Ομάδα Εργασίας 1

Ομάδα Εργασίας 2

Ομάδα Εργασίας 3

Ομάδα Εργασίας 4

Υπεύθυνος Καθηγητής Τριανταφύλλου Δήμος
Σχέδιο υποβολής Ερευνητικής Εργασίας Σχέδιο
Περίληψη Ερευνητικής Εργασίας Τα παιδιά δημιούργησαν αναλλοίωτες μέσα από μία εμπλοκή στάσεων, πεποιθήσεων και συναισθημάτων. Χρησιμοποίησαν οπτικοακουστικό υλικό, αυτοσχέδια μουσικά όργανα και κατασκευάσαν το μονόχορδο του Πυθαγόρα σε ένα πλαίσιο ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Ήρθαν σε επαφή με δύσκολες μαθηματικές έννοιες (αναλογία, fractals, ακολουθίες κ.α.) κατά τρόπο βιωματικό αλλάζοντας κατ? αυτόν τον τρόπο την προϋπάρχουσα αρνητική τους στάση απέναντι στο γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών.
Παρουσίαση εργασίας  Τα μαθηματικά…..στο ρυθμό της μουσικής
Δράσεις Δράση 1
Την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014 ο κ. Τριανταφύλλου με την ομάδα των μαθητών που ασχολούνται με την ερευνητική εργασία (project) με θέμα «Τα μαθηματικά ? στο ρυθμό της μουσικής» παρακολούθησαν ένα διαφορετικό μουσικό ταξίδι στην επιστήμη, στο Μουσείο Ηρακλειδών. Οι μαθητές αρχικά περιηγήθηκαν στο χώρο της έκθεσης, όπου συμμετείχαν σε διαδραστικά εκθέματα με σκοπό τη βιωματική κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών. Στη συνέχεια, μέσα από μια διαδραστική αφήγηση, ταξίδεψαν στην ιστορία της μουσικής, πειραματίστηκαν με το μονόχορδο του Πυθαγόρα και ανακάλυψαν τα κρυμμένα μυστικά μιας μουσικής νότας.